Masa pada pandangan orang yang bahagia.

12:30:00 PM Sally Samsaiman 24 Comments

Setiap manusia yang hidup kat muka bumi ni nak jadi orang yang bahagia...orang yang sentiasa disayangi...nak jadi orang yang senang...nak jadi orang ynag bermaruah.....tapi kita sedar tak apa cara nak jadi orang yang bahagia..?

Orang yang bahagia tu ada 7 ciri-cirinya...

- menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah. 
- menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, 
- menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, 
- menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, 
- menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda, 
- menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa..

Senang je kan nak jadi orang yang bahagia...sebab kita yang corakkan cara macam mana kita nak jalani kehidupan kita...nak bahagia atau tidak tu...pilihan ada di tangan kita, tepuk dada...tanya hati...InsyaAllah ada jawapannya..

Google's

Auto Publish

You Might Also Like

24 comments:

  1. Mari kita sama-sama jadi bahagia, kan sally..err..menonton cerita korea pun rasa bahagia juga!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...sally bertambah bahagia kalau Yonghwa masuk minang sally :P

      Delete
  2. nice kak.. stuju point2 tu.. tapi, kenapalah benda2 senang mcm ni org malas dan susah nak buat.. hmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. zizie...mcm org selalu cakap..."nak cakap tu senang, nak nasihat org pun senang...tapi bila kena buat sendiri...baru kita tau senang ke tak senang.."

      so, sambil kita nasihat...sambil kita latih diri jadi bahagia :D

      Delete
  3. Betul, semua tu terletak on us ;)
    thanks kak sally <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. benda baik kita kongsi bersama qilah...most welcome dear :)

      Delete
  4. Betul tu...kita yang mencorakkan hidup kita... kata orang tambahkan hari dalam hidup kita..bukan hari yang ada.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul! apa yg shira ckp tu...sally sokong :)

      Delete
  5. Replies
    1. nak hidup gembira kena sentiasa positif :)

      Delete
  6. dengan bersyukur juga akan menjadikan hidup kita bahagia:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu nana...tu salah satu komponen yg paling penting :)

      Delete
  7. betul tu.. masa tu tetap ada.
    ni asyik cakap takde masa, takde masa.. kecik lah hati masa.. maka dia pun lari lah..
    cuba kita ckp masa tu ada, mesti dia pun suka nak berkawan dgn kita..

    er, apa yg sy merepek ni? haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...philosophy yg bagus tentang masa...mcm aisya kawan baik dgn masa :P

      Delete
  8. Replies
    1. alhamdulillah...sambil kita nasihat...sambil kita latih diri jadi bahagia :D

      Delete
  9. jadilah orang yang berbahagia.. suka entri ini.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang penting kita gunakan masa utk benda yang berfaedah :)

      Delete
  10. hana pown nak rasa bahagia jugak ! :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. so, sila gunakan masa anda sebaiknya ye :)

      Delete
  11. masa ada 24jam.. gunakan sebaiknya utk jadi orang bahagia.. kan cik sally? =)

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!