Menyesal.

2:00:00 PM Sally Samsaiman 25 Comments

Sally jumpa kat facebook masa godek-godek semalam...so, sally pun tak pasti ada kah kita rasa benda yang sama....

Ada 3 perkara membuat kita menyesal dalam hidup
  1. Marah kpd orang yg menyayangimu.
  2. Berburuk sangka padahal kamu tidak mengetahui yg sebenarnya.
  3. Menyakiti teman, padahal dia telah berkorban untukmu.
Percaya tak, sally selalu buat yang nombor tiga...sob sob...sally kan suka sangat lepaskan geram dekat orang yang rapat dengan sally...bukan niat nak lempias kat dia, tapi selalu dia jadi mangsa...sorry kawan! Aku sayang kau laaa...

Cuba elakkan tiga perkara ini berlaku dalam hidup anda. Kawal selagi mampu~ Sabar tu kan sebahagian daripada iman...berfikir sebelum bertindak..

"Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya"

http://4.bp.blogspot.com/-Q-5BXuP-SwI/T8Yo33QA-4I/AAAAAAAAChQ/VH8Z0cp5dlQ/s1600/regret.jpg

You Might Also Like

25 comments:

  1. betul tu.....^__^
    tringin nak jumpe sally...hihi
    #tetiber...

    ReplyDelete
  2. sy cuba untuk sntiasa berbaik sangka kepada semua orang.
    tq di atas perkongsian.
    isi tabung nuff. : Churpchurp

    ReplyDelete
  3. Tak ingat pulak apa yang Vee sesalkan, tp jadikan ia sebagai pengajaran ^^ Dh sihat ke kak?

    ReplyDelete
  4. kita kat no 1 da la sikit2 kot ;-)..manusia mna yg x buat kesilapan kn

    ReplyDelete
  5. Ina pun selalu buat nombor 3 .. Now, rasa bersalah sgt. Tq sharing kak sally ..

    ReplyDelete
  6. nombor 2 tu sally, kengkdg tanpa sedar kita dah melakukannnya..hadoi....muhasabah diri ni

    ReplyDelete
  7. InsyaAllah.. waahh.. rasa biru2 je masuk blog sally.. btw cantik! ;D

    ReplyDelete
  8. sally entri 24 november dah ada...
    http://www.bubblynotes.com/2013/11/bubbly-baby-due-date.html

    ReplyDelete
  9. 3-3 tu akak selalu buat.. terima kasih kerana mengingatkan akak juga..

    ReplyDelete
  10. hana ketiga2. macam mana tu. sangat2 terasa penyesalan itu :'(

    ReplyDelete
  11. betul tu sally, kadang2 ika pun selalu je marah kat encik tunang hewhewhew
    kat kawan tu mungkin takde kut, kat tunang je selalunya, selalu juga buruk sangka kat dia sebab tak tahu apa dia buat etc etc, kesian dia ika selalu emosi2 kat dia, serba salah laa pula, nak kena minta maaf ni nanti huk
    apa pun, sabar yang terbaik :)

    ReplyDelete
  12. number 3 yg paling jarang buat kot.. huhu. sebagai peringatan utk diri sendiri jugak ni.. tq Sally.. huhu

    ReplyDelete
  13. Subhanallah.. t kasih diatas perkongsian.. :)

    ReplyDelete
  14. Begitulah, terlajak perahu boleh undur, terlajak kata..Parah....Tp kalau dengan kengkawan ni terlajak kata, senang je nak putus kawan, tak macam kaum keluarga, kan

    ReplyDelete
  15. samalah dengan Ros.. no 3 tu pernah jadi dalam hidup Ros. memang rsa bersalah :-(

    ReplyDelete
  16. akak selalu nya no 2 lah.. suka pikir negetif dulu apa2 pon

    ReplyDelete
  17. Rasa bersalah lepastu trus mntk maaf kt kwan kan..

    ReplyDelete
  18. hati dan otak tu kadang kala jadi jahat ... semoga kita selalu beringat !

    ReplyDelete
  19. semoga kita sentiasa melihat kembali diri kita. menjadi insan yang sentiasa berbuat baik kepada sesama manusia ya

    ReplyDelete
  20. bnda dah terjadi.. just deal with it.. :)

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!