#Life Quotes

4:30:00 PM Sally Samsaiman 11 Comments


Hidup ni kita yang corakkan...kalau kearah kebaikkan, maka beruntung la kita...kalau kearah keburukan...maka jangan salahkan orang lain jika sesuatu yang buruk terjadi...dalam kita menempuh kehidupan hari ini dan hari-hari mendatang, kita tak kan lepas dari di uji..ada sahaja onak dan duri yang akan kita tempuhi...hidup ini tak indah andainya kemanisan sahaja yang mewarnainya...sebab, mungkin ada yang jadi lupa diri, lupa daratan, meninggi diri & berbangga dengan apa yang ada..tapi, kemanisan yang berselang seli dengan kepahitan akan mengajar kita erti syukur....dan belajar erti menghargai..

"Insan yang sentiasa berurusan dengan jalan ALLAH sentiasa merasakan hidup ini terlalu mudah dan indah.  Sesuatu halangan itu tidak dianggap sebagai masalah sebaliknya sebagai dugaan ALLAH untuk menguji iman mereka."

You Might Also Like

11 comments:

  1. nak buat dua2 boleh?
    scream while enjoy the ride..
    hehehe..

    ReplyDelete
  2. agree akak. hidup mcm roda. jd keptusan kita utk pilih jalan mana yang terbaik utk kita. :')

    ReplyDelete
  3. @Anne Nurain boleh je anne...jnji jgn gila sorang sudah :D

    ReplyDelete
  4. Yupp, cara kita berhadapan dgn sesuatu situasi itu perlu lah bijak & sentiasa bersangka baik dengan Nya.

    Tapi takut kot nak naik roller coaster...pening

    ReplyDelete
  5. betoll.... hidup x selalu nya indah , dan yg pahit pasti ada manis nya ^_^

    ReplyDelete
  6. yuppp...hidup ini kadang2 kita di atas dan kadang2 kita di bawah...so hidup jangan terlalu menyombong nanti kalau jatuh kelak??rasa-rasa ada hendak tolong tak??

    ReplyDelete
  7. nice quote.. hidup mcm ECG (Electrocardiograph). kalau x de up and down, maksudnya kita dah mati la.. hehehe

    ReplyDelete
  8. betul tu sally.. kadang kita di atas, akan ada masanya kita akan turun ke bawah..

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!