Movie | Husin Mon & Jin Pakai Toncit.

11:01:00 AM Sally Samsaiman 4 Comments

Seperti mana yang korang semua tau...filem ni actually ala-ala macam kesinambungan dari filem "Hantu Kak Limah Balik Rumah"....hehehe...sebab semalam kan hari pertama ditayangkan..so,sally decide nak pergi jugak tengok...hehehe...sebab bagi sally...cerita yang Mamat Khalid buat...mmg macam takde motif...tapi actually di setiap babak yang dilakonkan...ade mesej yang harus kita sendiri paham...



Sinopsis Hantu Kak Limah 2 Husin Mon dan Jin Pakai Toncit:

Beberapa tahun selepas kejadian "Hantu Kak Limah" Husin telah bangkrap akibat ditipu skim cepat kaya telah kembali semula ke Kampung Pisang. Di Kampung Pisang, Husin berjumpa semula dengan geng-geng yang lamanya dan juga Mon, wanita yang mula-mula mengisi taman hatinya semasa Kampung Pisang di landa Zombi dan penyebab kepadanya hendak berjaya walaupun tidak mempunyai SPM. Namun beberapa hari selepas itu Kampung Pisang telah dilanda sesuatu perkara yang aneh. Nampaknya sejarah misteri seratus tahun dulu berulang kembali. Kejadian kehilangan lelaki-lelaki teruna di Kampung Pisang kembali menghantui. Dalam kekecohan itu, Kak Limah yang sudah pulih sepenuhnya sibuk merancang rombongan ke Singapura. Namun begitu, masalah menjadi semakin rumit apabila Husin sendiri telah didapati hilang dirumah oleh Usop dan kawan-kawannya. Kesan yang tinggal hanyalah bekas bungkusan Maggi dari Singapura.

sinopsis credit to : Cerita Master

hehehe...sally sarankan korang g tengok cerita ni...mmg gelak guling-guling laa...semalam masa dalam pawagam pun...rasa macam nak pecah perut satu panggung gelak...bukan sally jer...hehehehe...so, out of 5 stars...sally kasi 4 setengah!! best!! rugi kalau tak tengok!! tak tipu! :)

You Might Also Like

4 comments:

  1. Kena masa cuti CNY mesti ramai yg pergi menonton. Kakak kurenglah kalau bab menonton ke panggung Sally. Kalau tv adalah...

    ReplyDelete
  2. kalau panggung mmg tak pergi lah sally

    ReplyDelete
  3. Memang dah lama tunggu citer ni.. tetapi tak suka ke pawagam

    ReplyDelete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!