Rahsia Disebalik Jerawat Yang Tumbuh .

10:04:00 PM Sally Samsaiman 4 Comments

korangggg ! assalamualaikum...koranggg....nk ngadu sikit kat korang ni...lately ni....ade banyak jerawat yang tumbuh...lagi-lagi kat dagu ni...sobsobsob...aishhh...sebab masalah ni...terus la sally mencari di google...and...sally jumpe ni...korang tau x...setiap tempat yang ade jerawat tuh...ade sebab kenapa dia tumbuh...haa...tau dak...meh sally cite...



1) DAHI:
Haba badan melampau, peredaran darah tidak baik. Minda dan badan, mungkin terlampau letih dan stress. Kumpulan ini biasanya panas baran. Pupuk tabiat tidur awal, bangun awal. Dapatkan tidur yang cukup danjangan lupa  minum air yang  banyak.
2) HIDUNG:
Jerawat di batang hidung bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah. Di hujung hidung mungkin kerana haba perut melampau dan sistem penghadaman tidak normal. Di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dengan ovari atau sistem reproduksi.
3) DAGU:
Fungsi buah pinggang terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Kaum wanita mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca daripada haid yang tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.
4) PIPI KIRI:
Fungsi hati mungkin kurang lancar termasuk menghadapi masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan hemoglobin darah.
5) PIPI KANAN:
Fungsi paru-paru mungkin tidak normal.
6) PADA BADAN (BELAKANG & DEPAN):
Sistem perkumuhan yang bermasalah, sembelit. Amalkan pemakanan yang sihat dan mengikuti piramid pemakanan bagi memmastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.
 sekarang ni...jerawat sally...berkampung dekat dagu...huihhh...risau nyee...emmm...tapi artikel ni xde kesahihannya...ni pun sally amik dari sini...kalau nak kepastian...korang google la yang lain...xpun g jumpe dgn doktor or doktor pakar kulit...tau...yg penting sekali...jaga pemakanan and banyakkan minum air putih...ok? sape ikot nasihat sally...sally sayang dia...hihihi !

notakaki : lama dah tak rasa perasaan ni .. benci !

You Might Also Like

4 comments:

  1. info menarik ni..bru cek tau....tq2

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihihi...sally pon baru google...sbb byk jerawat berkampung ni aihhh...

      Delete
  2. jerawat di dahi..panas baran...btol2..

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu...min panas baran ker? hihihi...minum air byk2 ok =)

      Delete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!