Antara sebab mengapa REZEKI SUSAH NAK MASUK .

7:56:00 PM Sally Samsaiman 4 Comments

assalamualaikum....kenapa la time-time nak maghrib ni la jugak sally nak update kan...hiihihi...ni sementara nak maghrib...kira macam tazkirah la ni...eheee ~ korang ! tadi kan...sally ade bace some artikel...sebab kenapa rezeki susah nak masuk, rezeki bukan sahaja dalam bentuk wang, tapi kebahagiaan, peluang menyambung belajar, peluang kerja, anak, jodoh dan lain-lain... ...sally bukan la nak mengeluh ke ape...tapi kadang kan...kita sentiasa rasa rezeki yang kita terima x cukup...kan ? so...sally pon cari la kenapa...mana tau kita sama-sama boleh ubah yang buruk tu kepada yang baik...kan ? 

sini, sally nak listkan antara sebab kenapa rezeki susah nak masuk kat kita :

1. Gemar mengungkit-ungkit pemberian
2. Asyik mencanang perihal duit yg tidak cukup untuk urusan itu dan ini
3. Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit
4. Berkira untuk membantu memudahkan hal yg baik
5. Riak bila bersedekah
6. Banyak berbuat maksiat/kemungkaran
7. Tidak/kurang beristighfar
8. Tidak bersyukur/banyak mengeluh

ada tak antara ciri kat atas ni yang korang buat...sally banyak...banyak sgt...banyak mengeluh...kadang mengungkit...kadang yang no 2 tu selalu jugak...mmm...mana tak nya...gaji kecik, tp orang selalu anggap kita gaji lima nam blas ribu sebulan...kadang takde la pulak terniat nak mencanang...ianya secara x sengaja :'(

so, korang...sally harap jgn la buat apa yang sally buat...and kalau boleh...cuba la elak buat apa yang termasuk dalam 8 sebab yang sally listkan tu...tau...and boleh jugak amalkan ayat seribu dinar...


Sesiapa mengamalkan ayat ini Insya’Allah akan:‎
1. Memperoleh kemurahan rezeki yang tidak disangka-sangka.‎
‎2. Mendapat jalan keluar dari segala masalah dan kesulitan.‎
‎3. Mendapat perlindungan dari segala musibah dan bala bencana.
‎4. Jika berperang Insya’Allah tidak akan cedera atau binasa kecuali telah sampai ajal.‎
‎5. Allah akan menunaikan segala hajat dan memberi kemudahan dalam setiap urusan.



mmm...Islam ni mudah kan...tp kita yang menyusahkan...anggap macam susah sangat nak buat tu...nak buat ni...kan...sally harap...korang jangan la berfikiran mcm sally...sally pun insyaAllah akan ubah diri sally ke arah kebaikan...

till then, salam ! xoxo ...

You Might Also Like

4 comments:

  1. itu la pasai...tapi skunk ni..smua kuat merungut..even zieya sniri :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmm...tu la...rasa berdosa pulak...kita dok merungut...kan ?

      Delete
  2. betul tu..tp tulah sy asyik mengeluh je..ish kena positif..

    ReplyDelete
    Replies
    1. lps ni kita sama-sama jgn mengeluh ye...kita bersyukur je dgn apa yg Allah bg...sbb DIA lg tau hala tuju hidup kita kan :)

      Delete

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!