RESEPI : Not another version of Apam Polkadot .

12:08:00 AM Sally Samsaiman 0 Comments

mmm...hari ni aku nak kongsi resepi apam...
ni originally bukan la resepi apam polkadot...
ni apam orang malas...
so, aku nama kan dia..
"Not another version of Apam Polkadot"

panjang sgt eh..??
hahhaha...jom tgk bahan bahan yg perlu...
  • 3 biji telur
  • 1 1/2 cawan gula halus
  • 1 cawan air ice cream soda
  • 2 1/2 cawan tepung gandum
  • satu penutup esen ros (star brand)
  • 1/4 sudu kecil ovallette
6 bahan jer dah boleh jadi...senang kan ??
sape yg kata memasak, buat kek, semua semua la ni susah..

ni cara cara nya pulak ...

1-campur telur,gula dgn ovallette, pukul dgn mixer smpai kembang (mixture akan jd putih dan likat)..
2-masukkan tepung gandum selang seli dgn air ice cream soda...buat smpai hbs...
3-masukkn esen ros..
4-bhgi kan ikot berapa bnyk warna nak pastu masuk dlm piping bag..
5-isi dlm paper cup (kalau nak cantik beli cup plastik yg utk buat apam tu), pastuh amik warna lain..titik2 kan buat dot2..
6-kukus dlm pengukus dlm 15-20 minit dengan api sederhana, bila bukak penutup jgn bg terkena air belah atas tu...lap pakai kain..


haaa...dah tau kan ?? so, sape sape yg rase resepi nak buat apam polkadot yg ade dlm internet tu susah...
bolah la cuba resepi ni...ni sally punya version...



ada yg gatal nk buat polkadot , ade yg malas daahh...hihihi...
janji siap , sedap .

You Might Also Like

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!