Lelaki vs Cantik

12:53:00 AM Sally Samsaiman 0 Comments

serius cakap...masa update blog ni...air mata tgh kua dgn sangat laju...sedih! mmg la kite sume tau...Allah dah aturkan setiap orang dgn jodohnya...either datang cepat or lambat aje jodoh tu...tp kadang terfikir, manusia sentiase terpukau dgn bnda yg cantik...termasuk kaum adam @ lelaki...bohong kalau ade lelaki yg ckp,"äku x kisah sape makwe aku,cmne dia,kurus ker,keding ker"..mgkn ade...dlm nisbah mgkn 1 dlm 10 org...yg lg 9 org tuh ?? cantik,seksi,menawan,manja...itu ajer...

entahlaa...langsung xda niat utk x bersyukur ape yg Allah kurniakan...namun kadang2 terfikir...kenapa ya ?

"mana tau satu hari nnt saya akan meminang awak!"

yes! happy kalau ade yg ungkapkan ayat tuh kat kite...tp ape yg kite rase kalau yg ungkapkan tuh lelaki yg sekarang bak kata Najwa Latiff, "yg terkini duduk di carta hati" tp ayat yg kite nak sgt dgr tuh di ungkapkan kat perempuan lain ??

nak cakap tak rase pape ? YES ! sumpah korang tipu wahai gadis! aku sendiri sentap..hampir nak mengalir airmata...*hampir jer !!*


tp sekarang aku faham...cantik tu mgkn ade pada semua wanita kat luar sana, tp bukan aku...cuma yg aku pasti,cantik aku kini ade pada hati aku...dan aku cuma mampu janji kan yg hati aku mgkn bukan utk mencintai ramai lelaki...tp cintaku utk Allah yg Maha Pencipta rasa cinta ni...dan aku harap satu hari nnt, Encik Carta Hati aku adalah dr kalangan hamba Allah yg juga mencintaiNYA sepertimana aku mencintaiNYA.

You Might Also Like

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!