Friday, February 25, 2011

Thursday, February 17, 2011

heyy! jiwa.

12:48:00 AM 0 Comments
biasa la...tgh2 "hari wanita" ni...jiwa jd x menentu...asyik nk emo jer...lg2 bile ada poblem yg susah nk phm...erm...akupon sama la...tyme2 ni konfirm nk emo jer...erm...ntah..malas.

Monday, February 14, 2011

Mungkinkah cinta kembali buatku..?

11:10:00 PM 0 Comments
ok...sangat la gedik yer statement aku...hhahahaa...assalamualaikum...setelah membebel ngan dayah...agak lame...bak kate dia mcm topup rm50...hahahaha...so,hari ni aku dapat satu berita yg aku xtau...wajib sedeh atau wajib heppy...his now single! so,honestly...dia laki yg paling lame aku sayang...yang aku tunggu..n yang honestly aku ckp,yang aku cinta..dia seorang yg baik,agak keras kepala, tp entah kenapa...benarlah org ckp...cinta tu buta kan...?

p/s : should I go for him or not...?

Sunday, February 13, 2011

12:52:00 PM 0 Comments
Looking back, I have this to regret, 
that too often when I loved, I did not say so.

Sunday, February 6, 2011

ok..masih dlm mood cinta lagi...:D

1:05:00 AM 0 Comments
Setiap orang mempunyai makna cinta yang tersendiri. Ada yang kata, cinta itu menyakitkan dan jangan kau hampirinya. Tetapi, ada juga yang kata, cinta itu mengasyikkan sehingga kau akan terbawa-bawa dengan ombak asmaranya. Dan ada juga yang kata, cinta itu indah dan tiada ungkapan yang dapat menyatakan maksud cinta yang sebenar.
Bagi yang mengatakan bahawa cinta itu menyakitkan, ianya memang benar. Walau sepadan mana pun sepasang kekasih itu, akan ada juga masalah yang timbul. Ianya boleh diibaratkan, langit tak semestinya sentiasa cerah. Dalam bercinta ini, kita memang tidak boleh lari dari masalah. Bahkan, kita sendiri yang perlu menghadapinya dan juga menyelesaikan masalah tersebut.
Kesakitan cinta ini makin terasa ngilunya apabila sebuah pasangan itu hancur musnah. Apa yang dijanjikan selama ini, menjadi dusta belaka. Ketika baru sahaja berpisah, semuanya menjadi tak kena. Semuanya dipersalahkan. Itu tak betul, ini tak betul. Terasa diri ini dihimpit oleh sebuah keretapi dan tiada siapa yang ingin menolong.
Jadi, sekiranya anda ingin bercinta dengan seseorang, ingatlah. Cinta ini tak semuanya indah. Dan anda perlu bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan yang berlaku. Yang pasti, dalam percintaan akan ada pasang surutnya perhubungan. Cuma kita tidak tahu, bila ia akan berlaku. Mungkin hari ini, esok, lusa dan bila-bila masa.

Thursday, February 3, 2011

ceritera cinta dan kahwin . . .

7:59:00 PM 0 Comments
hahahaha...tgk tuh...cinta...cinta...pastu ni sekarang ko nk kawin pulak...hahahaha...ok-ok...siusly mmg la aku kene bebel ngn ibu..bile nk cari pakwe...bile nk kawin...adoi! naik bingit palotak aku ni hah...hehehheee....
ok, aku juz nak kongsi satu cerita yang aku rase lawak n ada betulnya ape yg ditulis... so, hope pasni korg2 yg dah nak kawin or berboypren bergelpren...hayatilah ape yg aku tulis ni...n fikir untuk kebaikkan...

before marriage :

boy : yes! at last. its so hard to wait u said that!
girl : do you want me to leave?
boy : NO! dont even think about dat!
girl : Do you love me?
boy : of course! 100%...
girl : Have you ever cheated on me?
boy : NO! why you even asking..?
girl : will you kiss me dear..?
boy : YES!
girl : Will you hit me..?
boy : no way! I'm not such kind of person!!
girl : Can I trust you..?

now,after the marriage you can read it from bottom to top.
12:32:00 AM 0 Comments
If you press me to say why I loved him, 
I can say no more than because..
 he was he, and I was I. 

Wednesday, February 2, 2011

ceritera cinta . . .

9:09:00 PM 0 Comments
hahahaha...kalau x masalah...problem...masalah...problem...mesti cakap psl cinta...hadoi!
hahahahha...sudah2 la sally woii...cinta yg kau kejar tuh x kemana...
Allah dah tentukan jodoh kau...kau cume perlu berusaha dan berdoa semoga jodoh yg dikurniakan nanti..seorang yg beriman dan mampu menyayangi diri kau selama hayat kau...
mungkin kau lihat sume org bergembira bila ada yg sayang..tp kau x tau disebalik itu...sejauh mana mereka derita untuk dapatkan kebahagiaan itu...so,kau yg sekarang belum derita...baik tunggu...insyaAllah...jodoh kau akan datang...juz keep believing Allah....


kata-kata ni aku petik dari seorang sahabat aku, saiyidatun nasyitah sulaiman..


" Allah ambil hati kita dari mereka yang tak tahu menghargainya,
untuk Dia jaga, sampai tiba masa adanya yang layak untuk kita, 
saat itu Allah pulangkan hati kita pada yang berhak memilikinya..."

Tuesday, February 1, 2011

jiwa kacau pakai sudu. . .

1:15:00 PM 0 Comments
hah...dah sudah...ape ajela yg kau merepek pepagi ni sally..?? ok...sangat mengalami jiwa kacau yg kronik...adoi...ape nak jadi dgn kau ni sally..? asyik dengan masalah...masalah...problem...masalah...problem...bla..bla..bla.....
ok..lets straight to the point...yg aku rase pointless...mmg xda point pon aku nk cakap...heyy AA,ko pasan x yang kita ni dah 4 hari x bertegur...? hurmm...mmg sangat la sakit aty aku kan...ko pon mmg suka plak kalo aku sakit aty kan...bagus! syabas!!! kau mmg hebat...!! aku bangga sbb kau mampu buat aku jadi gila kejap...salah ke aku nak tau?? salah aku ke kalau apa yg berlaku ni menyakitkan hati kau..? bukan aku yang mintak...ni sume permainan dorg...arrgghhh!! demmit!!