MELAKA!!! here I come!!!

11:44:00 AM Sally Samsaiman 0 Comments

so,cm yg tertulis...nk g melaka arini...
post mortem oc...

p/s : cant wait!

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

heyy! jiwa.

12:48:00 AM Sally Samsaiman 0 Comments

biasa la...tgh2 "hari wanita" ni...jiwa jd x menentu...asyik nk emo jer...lg2 bile ada poblem yg susah nk phm...erm...akupon sama la...tyme2 ni konfirm nk emo jer...erm...ntah..malas.

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

Mungkinkah cinta kembali buatku..?

11:10:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

ok...sangat la gedik yer statement aku...hhahahaa...assalamualaikum...setelah membebel ngan dayah...agak lame...bak kate dia mcm topup rm50...hahahaha...so,hari ni aku dapat satu berita yg aku xtau...wajib sedeh atau wajib heppy...his now single! so,honestly...dia laki yg paling lame aku sayang...yang aku tunggu..n yang honestly aku ckp,yang aku cinta..dia seorang yg baik,agak keras kepala, tp entah kenapa...benarlah org ckp...cinta tu buta kan...?

p/s : should I go for him or not...?

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

12:52:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

Looking back, I have this to regret, 
that too often when I loved, I did not say so.

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

♥ kenape ALLAH temukan kita dengan org yang salah..? ♥

7:44:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

assalamualaikum...aku pasti dan aku percaya ada antara korg yg pernah lalui benda ni...mesti ada antara korg yg pernah clash...atau tersalah jatuh hati...*erk,merujuk diri sendiri ke kak..?* hahahhaaa...ok,so sebelom korg menyalahkan sesapa...aku nk bg tau beberapa sebab kenapa ALLAH temukan kita dgn org yg salah...

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.
2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.
3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.
4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.
5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...
6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.
8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.
9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabatku yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..Sesungguhnya,aku antara hambaNYA yang tak pernah berterima kasih...so,aku harap korg jgn la jd mcm aku...kerana ~ALLAH knows BeSt!~

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

ok..masih dlm mood cinta lagi...:D

1:05:00 AM Sally Samsaiman 0 Comments

Setiap orang mempunyai makna cinta yang tersendiri. Ada yang kata, cinta itu menyakitkan dan jangan kau hampirinya. Tetapi, ada juga yang kata, cinta itu mengasyikkan sehingga kau akan terbawa-bawa dengan ombak asmaranya. Dan ada juga yang kata, cinta itu indah dan tiada ungkapan yang dapat menyatakan maksud cinta yang sebenar.
Bagi yang mengatakan bahawa cinta itu menyakitkan, ianya memang benar. Walau sepadan mana pun sepasang kekasih itu, akan ada juga masalah yang timbul. Ianya boleh diibaratkan, langit tak semestinya sentiasa cerah. Dalam bercinta ini, kita memang tidak boleh lari dari masalah. Bahkan, kita sendiri yang perlu menghadapinya dan juga menyelesaikan masalah tersebut.
Kesakitan cinta ini makin terasa ngilunya apabila sebuah pasangan itu hancur musnah. Apa yang dijanjikan selama ini, menjadi dusta belaka. Ketika baru sahaja berpisah, semuanya menjadi tak kena. Semuanya dipersalahkan. Itu tak betul, ini tak betul. Terasa diri ini dihimpit oleh sebuah keretapi dan tiada siapa yang ingin menolong.
Jadi, sekiranya anda ingin bercinta dengan seseorang, ingatlah. Cinta ini tak semuanya indah. Dan anda perlu bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan yang berlaku. Yang pasti, dalam percintaan akan ada pasang surutnya perhubungan. Cuma kita tidak tahu, bila ia akan berlaku. Mungkin hari ini, esok, lusa dan bila-bila masa.

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

ceritera cinta dan kahwin . . .

7:59:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

hahahaha...tgk tuh...cinta...cinta...pastu ni sekarang ko nk kawin pulak...hahahaha...ok-ok...siusly mmg la aku kene bebel ngn ibu..bile nk cari pakwe...bile nk kawin...adoi! naik bingit palotak aku ni hah...hehehheee....
ok, aku juz nak kongsi satu cerita yang aku rase lawak n ada betulnya ape yg ditulis... so, hope pasni korg2 yg dah nak kawin or berboypren bergelpren...hayatilah ape yg aku tulis ni...n fikir untuk kebaikkan...

before marriage :

boy : yes! at last. its so hard to wait u said that!
girl : do you want me to leave?
boy : NO! dont even think about dat!
girl : Do you love me?
boy : of course! 100%...
girl : Have you ever cheated on me?
boy : NO! why you even asking..?
girl : will you kiss me dear..?
boy : YES!
girl : Will you hit me..?
boy : no way! I'm not such kind of person!!
girl : Can I trust you..?

now,after the marriage you can read it from bottom to top.

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

12:32:00 AM Sally Samsaiman 0 Comments

If you press me to say why I loved him, 
I can say no more than because..
 he was he, and I was I. 

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

ceritera cinta . . .

9:09:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

hahahaha...kalau x masalah...problem...masalah...problem...mesti cakap psl cinta...hadoi!
hahahahha...sudah2 la sally woii...cinta yg kau kejar tuh x kemana...
Allah dah tentukan jodoh kau...kau cume perlu berusaha dan berdoa semoga jodoh yg dikurniakan nanti..seorang yg beriman dan mampu menyayangi diri kau selama hayat kau...
mungkin kau lihat sume org bergembira bila ada yg sayang..tp kau x tau disebalik itu...sejauh mana mereka derita untuk dapatkan kebahagiaan itu...so,kau yg sekarang belum derita...baik tunggu...insyaAllah...jodoh kau akan datang...juz keep believing Allah....


kata-kata ni aku petik dari seorang sahabat aku, saiyidatun nasyitah sulaiman..


" Allah ambil hati kita dari mereka yang tak tahu menghargainya,
untuk Dia jaga, sampai tiba masa adanya yang layak untuk kita, 
saat itu Allah pulangkan hati kita pada yang berhak memilikinya..."

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

jiwa kacau pakai sudu. . .

1:15:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

hah...dah sudah...ape ajela yg kau merepek pepagi ni sally..?? ok...sangat mengalami jiwa kacau yg kronik...adoi...ape nak jadi dgn kau ni sally..? asyik dengan masalah...masalah...problem...masalah...problem...bla..bla..bla.....
ok..lets straight to the point...yg aku rase pointless...mmg xda point pon aku nk cakap...heyy AA,ko pasan x yang kita ni dah 4 hari x bertegur...? hurmm...mmg sangat la sakit aty aku kan...ko pon mmg suka plak kalo aku sakit aty kan...bagus! syabas!!! kau mmg hebat...!! aku bangga sbb kau mampu buat aku jadi gila kejap...salah ke aku nak tau?? salah aku ke kalau apa yg berlaku ni menyakitkan hati kau..? bukan aku yang mintak...ni sume permainan dorg...arrgghhh!! demmit!!

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!