kawan alam maya...

11:37:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

huh...?
apa yg kau merepek neh...?
erm...ok...
aku ada sorg kwn baik...sgt baik...
but aku xpnh jmpe dye...
but dia sentiase ada bile aku ada msalah...
tengs sayang for being there when I need u...
love u ketat-ketat...

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

oh! oh! kerja...

3:53:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments


apakah..??
hehehe...ni la pemberi gaji aku yg baru...
baru 3 hari menjadi kuli batak disini...
sgt la best...
kenal dgn chef nizam...chef norhan...
ramai yg budak2 yg sawan2 mcm aku...
mcm budak2 banquet,hygiene,kitchen...hahahaha
tengs to wawa ...sbb ajak kje kat sini...
tengs gak kat kwn aku selama 3 hari...
jai n hanafi...


0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

i will foolow you...

10:16:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

ntah ape yang nk merapu mlam neh...kalo kat kolej tuh suke bebenor la update blog...ni da kat rumah...pemalasnya...nauzubillah...hahaha...tujuan mengupdate ini ialah...nak bg tau!! 

SAYA NAK KE KELANTAN!! 

oh! sgt la gembira hati ni...sbb dapat pulang ke rumah di kelantan...nk jumpe nenek!!
hahaha...ok benda tuh sume penipuan...hahaha...sgt nk jumpa dgn laut sbnrnya...
heee... ♥♥♥

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

hati tidak lagi di situ.

9:49:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

oh! sgt la tidak fhm dgn hati...sentap x tentu arah...heyy u! please wake up! u're not a kids anymore.. u already grown up...da bole kawin da kalo kate ibu aku...jgn la mcm ni lg...masa nk main2 dah lame xda...u have to look forward! juz hoping to become normal at diz 20 years old age!

p/s : xtau aku merapu ape..♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ ♪

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

khas buat sahabat...ke..?

7:46:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

bnda neh aku buat mase muda2 dulu...
mase tuh tgh sewel thp gaban sbb kne reject...
heee...bile bukak blk...terase rindu...


Khas buat dirimu , sahabat…
Sahabat…Dalam hidup ni…
Kadang2x ada benda yg kita nk cakap tp x dpt nk katakan…
Ada benda yg kita pendam, tp xdapat nk luahkan…
Ada benda yg kita nmpk menyakitkan hati…
Ada benda yg kita dgr merisaukan diri…
Ada benda yg bersarang dalam benak hati…
Perkara tentang hati…
Kadang2x perasaan sukar nk diungkap…
Walau dalam apa jua cara sekali pun..
Luahan ini aku tujukan khas buat dirimu sahabat…
Yg dulu hanya sahabat…
Namun kini berjaya mencuri hatiku…
Sahabat,
x pernah terlintas dalam hati ini utk menukar persahabatan kita lebih dari sepatutnya….
Tapi hati lebih sendiri bertindak tanpa pengawasan diri…
Sukar hendak di tafsir…
Namun…
Itulah hakikatnya….
Aku faham dgn lumrah ini…
Dan…aku pasrah dgn apa yg terjadi…
Akan ku biarkan rasa hati ini pergi dari hati…
Supaya perasaan ini x akan mengganggu hari2xmu…
Sahabat ,
Sungguh aku terlalu menyayangi hubungan kita ini…
Tidak terlintas dalam hati utk membiarkan persahabatan ini hancur…
Apatah lagi membiarkan persahabatan ini hilang, menjauh pergi...
Walaupun aku ,
Harus biarkan hati ku menangis, merintih…
Namun aku akan sedaya upaya menjaga persahabatan kita…
Dan membiarkan perasaan cinta ini menjadi satu mimpi indah…
Mimpi indah saat aku meniti alam remaja…
Sebagai pencetus semangat…
Utk aku terus berjuang…
Sahabat…
Andai satu hari nnt kita berpisah…
Sudilah membaca warkah ku ini ,
Dan ingatlah aku sentiasa sebagai seorang sahabat yg pernah kau kenali…
Sahabat yg selalu di sisimu…
Sahabat yg sering merinduimu…
Sahabat yg selalu menyokongmu…
Sahabat yg mencintaimu…
Sahabat yg akan kekal sebagai sahabatmu…
Dunia dan akhirat…
Salam sayang persahabatan…
Khas buatmu….
Sahabatku...

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

2 tahun dah berlalu....

7:29:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

AL-FATIHAH...
9 Disember 2008...
malam yg tenang...
bagai tahu yg papa akan tinggalkan kami...
senyuman yg terakhir...

9 Disember 2010...
Samsaiman b Mohd Said..
kini sudah 2 tahun meninggalkan kami...
papa pergi tanpa sebarang pesan...
tinggalkan kami...

papa...
semoga papa tenang di sana...
di sisi tuhan yg maha mencipta...
adik akn sentiasa ingat papa...
papa akan sentiasa di dalam hati...

p/s : ingin nk jumpe papa...walaupun sekejap...bole..?

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

sayang pada kamu separuh hati!!

2:18:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

ok...lets make it short...
pas aku bce blk post aku yg bertajuk,
..::perbezaan cinta, sayang, minat dan suke::..


cinta??
aku dpt rase yg aku masih terlalu jauh nk mencintai ssorg...
cinta perlu byk pengorbanan...
n so far aku juz bleh berkorban utk family aku...
utk sorg yg bername lelaki...
masih terlalu jauh utk tuh...


yes!
sayang...??
itu mmg aku x nafikan...
sgt2 la aku setuju...
 MSH...ok! sumpah aku mmg sayang kat kau...
n aku heppy sgt sbb aku da bg tau kat kau...
n kau terima ape yg aku ckp...
*ok..kami x kapel...jgn pk lelebih!*
tengs sbb kau x jadi mcm lelaki yg lain...
n ingat janji kite...kite akan kawan sampai mati...
n aku x malu ckp yg aku syg kat kau sbb kau mmg kwn baik aku!
n aku sentiase harap kau akn jd cmtuh...
n jgn takot,aku xkn buat bnda pelik2 kat kau...
hahaha...=)


minat??
for now,xda lagi...
tp aku giler kat taufik batisah...
alaa...1st singapore idol tuh...
xtau jugak??
hah...sila la amek link neh...
tgk ensem x si taufik pengarang jantung hati aku neh...


suke...??
hahaha...
aku sgt suke semua org ...
means org yg suke aku gak la...
sape yg anggap aku musuh...
so,i hate u to0 bitch!!


ok...enough 4 today...
gtg...





0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

..::no entiendo!!::..

12:22:00 AM Sally Samsaiman 0 Comments

erm...bile korg bce tajuk post ni...
korg pon pening kan??
hah! tu la mknenye....
"kurang faham!" dlm bhs spain...
adoi!
aku pon bermasalah skrg ni...
xphm...jelak ngn perangai aku...

korg msti lg pelik sbb aku bosan ngn perangai sndiri??
erm....
fyi...dats DAMN true!!
mmg la aku sgt-sgt pelik ngn hati aku...
cpt simpati n cpt syg kat org...
at last...
heart broken!
so,skrg neh aku xtau whether aku syg@cinta@suke...
aku pon mereng da ni....
aku cube lupekan ....sbb aku tau betape sakit kalo buat cmni...
aku cube nk lepaskan...
but I keep falling for him...
atooii!!
hate diz feeling ...
giving up...?
can I do dat...
both my sayunk...
syifa' n zuraihah...
said,juz forget him b4 its to0 late...
but nasyitah...
keep saying to love him more...

oh! dear heart...
r u willing to fall for him or stop loving him...??
huh!!
serabot...sumpah serabot...

pity my heart....
juz feeling better...
but now become worse!
damn...!!!
hope to feel better soon...

p/s : MSH...am I falling in love wif u?

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

♥♥..16 Nov 2010..♥♥

4:27:00 AM Sally Samsaiman 0 Comments


*puffff!!*

yes....sumpah la sakit aty aku....nape??



hah! dah tau kenape??

yes...its actually ma bufday...and korg da tgk cmne aku kne?? hahahhaa....even kne sgt terok....aku heppy sgt....and lots of ♥ aku nk bg kt dorg!!!!

hahahaha....sgt tabik kat Lan, Dayah, zuLina n Panjang...sbb kantoi kan rancangan nk function aku...hahhhaa...even aku da tau akn jadi mangsa...but...aku ttp layan jer dorg....jauh mane la aku nak lari kalo dorg da mmg nk kne kan aku.. kn? hahahah...so,aku layan kan la jugak dorg....



hah...ni la yg aku kne....mcm "B.E.S.T" kan??

*erk...*



♥♥♥


n...kalo korg nk tau...sejk bile aku akn biarkan org len "bersih" bile aku penoh ngn tepong? hahahhaa....sesi balas dendam!♥



hehhee...kalo korg pasan....ni la pnjg n mie...

*yg aku gadoh tuh...*

hahaha...as u all can see...

KAMI DAH BERBAIK SEMULA...!!

n aku sgt heppy sbb tuh...huhuhuuhuu....mcm bese la...kalo da jmpe ngn dorg....xkn la dpt blk....so,now i'm updating from McD Bangi!!! merenung LAN,FEEZ,MIE,AZRI n SYIFA'...siapkan assignment dorg...n i have got diz..!!



oke...walaupon da mandi...bau telor tetap la kuat...hahahhaha....but x kisah la...jnji dorg heppy n aku pon heppy...May ALLAH bless US always...



Lots Of Love,
♥..sally..♥

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

..::perbezaan cinta, sayang, minat dan suke::..

1:59:00 AM Sally Samsaiman 0 Comments

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. 
(dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. 
(dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…
(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekiranya perut kita dah nak pecah sbb ketawa banyak sangat…)


Minat - sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.
(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu.....tapi sally xdpat nk pastikan ape yg sally rase skrg...korg rase??

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

akan sgt merindui mereka!!

1:40:00 AM Sally Samsaiman 2 Comments

ok...on 12 nov arituh....
Peers Guidance Club ada mengadakan 1 majlis perpisahan...
majlis yg buat aku sedey sgt....
sbb org2 yg aku syg akn tinggalkan aku....
oh! sumpah sayu gle...
*abg safuan
*kak zatil
*kak kim
*dayah
*iera
dorg akn tinggalkan aku...
so,next sem...aku akn hidup dgn syifa'..
thanx syg sbb ada lg...
=)
mereka nyawa saya...=)


2 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

..:: di saat aku mencintaimu ::..

4:15:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

Mengapa kau pergi, Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu,
berharap engkau jadi kekasih hatiku,
Malah kau pergi jauh dari hidupku,

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Menyendiri lagi, Menyendiri lagi,
Di saat kau tinggalkan diriku pergi,
Tak pernah ada yang menhiasi hariku,
Di saat aku terbangun dari tidurku,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencintai dirimu,
Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta…….

Semoga engkau kan mengerti, tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta
Maaf sungguhku tak bisa, untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai, akan indahnya cinta

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku,
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta,

Aku inginkan diri mu, datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu, aku sangat mencinta

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!

.:tbe2 terfikir kalo binatang ada FB:.

2:48:00 PM Sally Samsaiman 0 Comments

Kalau binatang ada fb, agak2 cmnila komen-komen binatang tersebut kat STATUS yg mcm kowang selalu post tu.......

Cicak : Tuan rumah baru beli reket elektrik, gua kenduri nyamuk BBQ mlm nih...

Nyamuk : Baru habis ronda rumah si Mamat... kenyang burp, Alhamdulillah. ..

Aedes: Baru jer selamat bagi injekan maut, yeah!!!

Ayam: Tidaaaaaaaaaaaak, Besok majikan gua mau buat kenduri kesyukuran, gua mau di sembeliiiiihhh! ...

Cicak : isteriku tersepit pintu..padan muke dye...

Kucing Betina: "Anak I yang ke-5 baru tanya siapa bapaknya. I bingung nak jawab apa. I sendiri lupa bapaknya siapa."

Ayam : Kawan2...kalu esok guwe tak update...bererti guwe udah di goreng....I luv u all... jangan luper wat kenduri arwah untuk I yaa...

Nyamuk: Siot, sekali drug addict gua hantam daaaa. Gua positif HIV AIDS... uwaaaaaaa

Cicak : Mau ke ke bilik air anak tuan rumah jap ... baru beli videocam baru ...

Kucing: Baru je add awek sebelah umah... keturunan PARSI beb!!!

Tikus: Operasi malam ni... selongkar kitchen kabinet... sape nak ikot?

katak : malam ni nk wat konsert la..da lama x ujan ni..hangat oii..

ular : rasa mcm nk makan lauk telo la malam ni..mana nk cari ek..

Anjing: Aku tension bila ada mat rempit berkumpul tepi rumah aku tiap malam. Nak tido pun x senang hanjeng punya org.

Kuda: Patah kaki; Rider aku bangang salah timing bila nak lompat pagar, sekarang rehat kat kandang.

Kura-kura: Aku sakit hati bila bini aku berjalan. Lembab mcm siput babi

Siput babi: Aku sakit hati bila bini aku bergerak. Lembab mcm kura2

Gagak: Tadi jumpa ayam KFC. Jangan jeles

Burung Kakak Tua: Penat betul nk ubah stigma masyarakat. Walaupun aku Burung Kakak Tua, tapi aku burung Jantan!!!

Babi hutan: susah betul nak cari makanan halal sekarang ni.

Kera: semalam GF aku bagi bunga. Sedap jugak kunyah

Lalat: Asyik hurung bangkai je. Alhamdulillah hari ni jumpa nasi bungkus.

Sotong; Aku bengang bila tapak sulaiman ejek aku si lembut

kucing : update petang karang tepat jam 5.00pm slow ngendap ala2 pink panther nyurik ikan bawal kepunyaan kak lela majnun. ..

lipas : merasmikan pengunaan kepak baru sekali bila dikembangkn. ..gerun tengok mmber aku kene tarik dgn jeli2 panjang kepunyaan cik cicak..eee seram nyeee....

itik serati : hahahhaa lawak2 ayam serama tu ade hati jalan tersengguk2. ...nk tiru aku le tu.. lol....

Ikan laga: Boring sey, duduk sorang2 dalam tanki ni.

Ikan parang; Kurang asam punya manusia, letak gambar aku kat depan bekas keropok

Ikan Jerung: Kenapa x de sorang pun nak add/approve aku. :-(

Ikan Sepat: Terkenang jiran sebelah yang dah dijadikan ikan pekasam. Al Fatihah

Ikan Bilis: Wah ramainya kawan kita. Tahniah remy, ko kawan aku yang ke 5000.

Ikan Arowana: Cantik tak sisik I? Cantik kan ?? ckp jela cantik!!

Ikan Mas Koki (Goldfish): macam mana nak kurus nie? erm....susah la...

0 Orang Sayang Sally!:

Hi there! Thanks for stopping by and comment. Please be polite or else I'll just head my cursor towards the box and delete your inappropriate comment.

Hopefully all the info is useful for you and don't forget to come again! Much love!